News FM 89.1 Mhz Pașcani
ASCULTĂ LIVE
RCAST.NET
NewsPascani.com Pașcani, Târgu Frumos, Iași
Național

STUDIU Oamenii de știință au descoperit dovezi directe că strămoșii antici ai nativilor americani mâncau carne de mamut

Strămoșii antici ai nativilor americani, cunoscuți sub numele de poporul Clovis, mâncau mai ales mamuți și alte animale mari în timpul celei mai recente ere glaciare, potrivit unui nou studiu, citat de CNN.

Oamenii de știință au examinat semnăturile chimice lăsate de produsele alimentare în rămășițele unui copil de 18 luni care a fost îngropat în urmă cu aproximativ 13.000 de ani înainte de a fi descoperit în 1968 lângă Wilsall, un orășel situat în sud-vestul statului Montana.

Deoarece băiețelul încă alăpta, echipa de oameni de știință de la universități americane și canadiene a putut să deducă regimul alimentar al mamei sale.

Ei au ajuns la concluzia că aceasta mânca mai ales mamuți, care reprezentau aproximativ 35% din dieta sa, precum și elani, bizoni și cămile, în timp ce consumul de mamifere mici și plante era neglijabil.

  

O astfel de descoperire i-a făcut pe oamenii Clovis „mai reali pentru mine, ca oameni cu care puteam interacționa aproape direct”, a declarat coautorul principal James Chatters de la Universitatea McMaster, Ontario, într-o conferință de presă. „A trecut de la artefacte în pământ și oase de animale și modele în peisaj la un grup de oameni pe care mi-i pot imagina”.

 » Citește continuarea pe pagina autorului

Related posts

Şeful diplomaţiei ruse declară că nu mai există neînţelegeri cu SUA în privinţa Ucrainei

Redacția

Lege croită special, cu miză de milioane de euro. Cum a ajuns să fie transformată o parte din deltă în pajiște. Fiul lui Paul Stănescu, printre beneficiari

Redacția

Persoanele tinere pot avea mai multe riduri decât cele vârstnice. Cauzele: fumatul, alcoolul sau expunerea la soare – potrivit medicului primar de chirurgie plastică Ana-Maria Oproiu

Redacția
Încarcă...