News FM 89.1 Mhz Pașcani
ASCULTĂ LIVE
RCAST.NET
NewsPascani.com Pașcani, Târgu Frumos, Iași
Național

Dieta mediteraneană ar putea reduce riscul genetic de Alzheimer

Un nou studiu sugerează că alimentația de tip mediteranean poate proteja împotriva declinului cognitiv, mai ales la persoanele cu risc genetic crescut de Alzheimer.

Un grup de cercetători de la Mass General Brigham, în colaborare cu Harvard T.H. Chan School of Public Health și Broad Institute of MIT and Harvard, a descoperit că o dietă mediteraneană poate diminua riscul de demență.

Studiul, publicat în revista Nature Medicine, arată că persoanele cu cel mai mare risc genetic de boală Alzheimer au avut cel mai mult de câștigat de pe urma acestui tip de alimentație.

„Am ales să investigăm dieta mediteraneană pentru că este singurul tip de regim alimentar care a demonstrat beneficii cognitive într-un studiu randomizat”, a explicat Yuxi Liu, PhD, autoarea principală a cercetării și cercetătoare la Brigham and Women’s Hospital.

  

„Am vrut să vedem dacă efectele ei diferă în funcție de profilul genetic și să analizăm rolul metaboliților din sânge, care reflectă modul în care organismul procesează hrana și își desfășoară funcțiile normale.”

Boala Alzheimer are o componentă genetică puternică, cu o ereditabilitate estimată la până la 80%.

 » Citește continuarea pe pagina autorului

Related posts

Accidentul de la cariera Jilț / Purtătorul de cuvânt al PSD: Dacă ministrul Popescu nu poate lua măsuri, onorabil ar fi să îşi dea demisia / Replica PNL: Primul gest de onoare ar trebui să-l aibă cei de la CE Oltenia. Directorul e de la PSD şi îl are naş pe preşedintele CJ

Redacția

VIDEO Un avion a reușit o aterizare de urgență fără tren de aterizare în Australia

Redacția

Enigma Putin, biografie de Philip Short

Redacția
Încarcă...