News FM 89.1 Mhz Pașcani
ASCULTĂ LIVE
RCAST.NET
NewsPascani.com Pașcani, Târgu Frumos, Iași
Național

STUDIU: Anumiți aditivi alimentari cresc riscul de diabet de tip 2

Consumul frecvent al anumitor emulsifianţi pare să fie asociat cu un risc mai ridicat de diabet, sugerează un studiu amplu publicat miercuri, 24 aprilie, a cărui metodologie face însă obiectul mai multor critici, transmite AFP.

Diabeticii trebuie să își urmărească periodic nivelul glicemieiFoto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com

„Consumul anumitor aditivi alimentari emulsifianţi ar fi asociat cu un risc crescut de diabet de tip 2″, se arată într-un comunicat emis de Institutul francez de sănătate şi cercetare medicală (Inserm), care a contribuit la studiul publicat în Lancet Diabetes & Endocrinology.

  

Emulsifianţii (emulgatorii) sunt aditivii cei mai des utilizaţi în industria alimentară. Aceştia se regăsesc în numeroase produse alimentare, scopul lor fiind acela de a îmbunătăţi textura şi consumul.

Cercetarea a fost realizată în Franţa, în cadrul unui aşa-numit studiu de cohortă. Această metodă constă în monitorizarea unui grup de subiecţi timp de mai mulţi ani, observând ce patologii dezvoltă în timp ce sunt evaluaţi mai mulţi factori asociaţi stilului lor de viaţă.

Cohorta în cauză, numită Nutrinet, monitorizată în special de Inserm, a inclus aproximativ 100.000 de adulţi care au fost observaţi timp de aproximativ 15 ani.

 » Citește continuarea pe pagina autorului

Related posts

Cazul Cîțu zguduie PNL

Redacția

Apropiat al lui Donald Trump, acuzat pentru sfidarea Congresului / A refuzat să participe la ancheta privind atacul asupra Capitoliului din 6 ianuarie

Redacția

Parlamentul European reacționează la declarațiile lui Viktor Orban: „Deschis rasiste” și inacceptabile

Redacția
Încarcă...