News FM 89.1 Mhz Pașcani
ASCULTĂ LIVE
RCAST.NET
NewsPascani.com Pașcani, Târgu Frumos, Iași
Național

Cum influențează alimentația somnul: Între mituri și realitate

Un pahar de lapte cald, ceai de plante sau poate câțiva carbohidrați înainte de culcare? Recomandările despre alimentația potrivită pentru un somn odihnitor sunt numeroase și adesea contradictorii. Totuși, în contextul în care aproape jumătate dintre adulții australieni raportează cel puțin două probleme legate de somn, cercetătorii atrag atenția că obiceiurile alimentare joacă un rol mai important decât am crede.

La CQUniversity din Adelaide, psihologul Charlotte Gupta studiază efectele dietei asupra somnului lucrătorilor în ture de noapte. Concluzia ei principală: ultima masă trebuie consumată cu cel puțin două ore înainte de culcare.

„Organismul nu este pregătit să digere noaptea”, explică ea. O cină prea apropiată de ora somnului poate perturba odihna, ducând la treziri frecvente sau la un somn mai puțin odihnitor.

„Organismul nu este pregătit să digere noaptea”

  

Cât de mult mâncăm contează la fel de mult. Ideal ar fi un prânz mai consistent, atunci când corpul este activ și expus la lumină, și o cină mai ușoară. Însă nici excesiv de mică, avertizează Gupta, pentru a evita senzația de foame care poate trezi organismul în timpul nopții.

În privința compoziției alimentare,

 » Citește continuarea pe pagina autorului

Related posts

Moşteanu, despre drona rusească care nu a fost doborâtă: Va trebui să ne obişnuim cu astfel de incidente / Trebuie să descurajăm astfel de provocări şi asta putem face doar fiind bine coordonaţi cu aliaţii şi bine echipaţi

Redacția

BREAKING: SUA promit să apere teritoriul NATO după incursiunea dronelor Rusiei în Polonia

Redacția

România a fost învinsă de Ungaria și a ratat calificarea în semifinalele Campionatului European de handbal feminin

Redacția
Încarcă...