NewsPascani.com Pașcani, Târgu Frumos, Iași
Administrație

Corupție în Primăria Pașcani. Licitația pentru publicitate anulată pentru că Actualitatea TV critică administrația publică! Oferta lui Zanet: ”Tăiați și voi ca Bit TV o factură de 1500 de lei pentru buget”

Declarațiile primarului Dumitru Pantazi privind ”transparența cheltuirii banului public” sunt praf în ochi. Dacă nu faci parte din gașca sa de interese nu poți câștiga nici măcar o banală selecție de oferte. Serviciile de publicitate ale Primărie Pașcani au fost scoase la ”bătaie” de municipalitate în data de 27.02.2013 și prevedeau o selecție de oferte pentru televiziune și publicații on-line.

Deși M.G.R. ADVERTISING S.R.L. (n.r. firma editoare a NewsPascani.com și a Actualității TV) a furnizat atât la categoria televiziune cât și la publicație on-line prețurile cele mai mici, licitația nu a fost validată pentru că Dumitru Pantazi a hotărât că ofertele nu au ”prezentat cerințele de participare din invitațiile de participare”. Acest lucru este cel puțin fals, pentru că atât la categoria tv cât și la categoria on-line au fost depuse cel puțin două oferte care să corespundă cu cerințele Primăriei fapt dovedit în documentele atașate.

Având în vedere faptul că în anul 2012 Dumitru Pantazi în calitate de director al Agrocomplex Lunca S.A. a reziliat un contract de publicitate cu Actualitatea TV după ce instituția de presă își ”permisese” să-l critice pe candidatul PSD la Primăria Pașcani, nu putem să nu concluzionăm că și în acest caz s-a aplicat același algoritm: ”Uăi, eu nu dau bani ca să scrii ce vrei tu despre mine!”

Zanet încearcă să mituiască presa: ”Faceți și voi o factură de 1500 de lei cum a făcut și Bit TV”

Administratorul public al municipiului, Gică Zanet, a dat dreptate reprezentanților Actualitatea TV când a fost confruntat cu actele așa zisei selecții de oferte pentru publicitate. ”Aveți dreptate. Este o greșeală. Deși Serviciul de Achiziții Publice este în subordinea mea eu nu am văzut aceste hârtii până acum”. Pentru a calma ”spiritele” Gică Zanet a oferit și o recompensă financiară pentru postul Actualitatea TV: ”Tăiații și voi o factură ca ăștia (n.r. BIT TV) de 1.500 de lei pentru publicare bugetului și gata”,  a mai spus Zanet.

Ce prețuri i-au deranjat pe edili

La secțiunea de televiziune locală au fost depuse două oferte de către Bit TV: 10lei/pagină/zi și de către Actualitatea TV: 5 lei/pagină/zi. În mod clar aceste prețuri nu puteau fi comparate:). Același lucru s-a întâmplat și la publicitatea on-line unde NewsPascani a transmis cel mai mic preț și anume 0,5 lei pe cuvânt (tarif ce nu prevede TVA) față de 1 leu cât a oferit Ziarul Orizont sau de 0,5 lei plus TVA oferit de Bună Ziua Iași. Nici aici comparația nu are rost!

Pentru informarea corectă a publicului precizăm faptul societatea M.G.R. Advertising SRL a participat de-a lungul timpului la trei licitații organizate de Primărie. Dintre acestea doar una singură a fost câștigată, în luna mai 2008. De atunci societatea a practicat în raport cu Primăria aceleași prețuri.  Politica noastră a fost mereu aceeași și anume de a prezenta autorităților publice tarife modice pentru anunțurile de interes public, pe care Primăria este obligată prin lege să le contracteze.

Articolele ce l-au deranjat pe Dumitru Pantazi

Decizia primarului Dumitru Pantazi de a anula selecția de oferte pentru serviciile de publicitate ar putea avea strânsă legătură cu aparițiile, doar în NewsPascani.com și Actualitatea TV, articolelor care criticau modul de asociere a municipiului privind realizarea Hărții Oficiale a Pașcaniului, a incompatibilității lui Gică Zanet cu funcția de administrator public și a datoriei de 22 de miliarde de lei vechi pe care AgroComplex Lunca SA o are către municipiul Pașcani.