News FM 89.1 Mhz Pașcani
ASCULTĂ LIVE
RCAST.NET
NewsPascani.com Pașcani, Târgu Frumos, Iași
Național

Care este legătura dintre alimentele ultraprocesate și insomnie?

A fost găsită legătura dintre alimentele ultraprocesate și insomnie, o problemă de care suferă aproximativ o treime dintre adulți.

O analiză a tiparelor alimentare și de somn, raportată în Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics, arată o asociere semnificativă din punct de vedere statistic între consumul de alimente ultraprocesate (UPF) și insomnia cronică, independent de caracteristicile sociodemografice, stilul de viață, calitatea dietei și starea de sănătate mintală.

„Într-o perioadă în care tot mai multe alimente sunt puternic procesate și tulburările de somn sunt frecvente, este important să evaluăm legătura dintre alimentele ultraprocesate și insomnie”, explică dr. Marie-Pierre St-Onge, investigatoare principală la Division of General Medicine și Center of Excellence for Sleep & Circadian Research din cadrul Department of Medicine al Columbia University (SUA).

A fost descoperită legătura dintre alimentele ultraprocesate și insomnie

  

În timp ce studiile anterioare au examinat nutrienți sau suplimente alimentare în legătură cu somnul (de exemplu, proteine, magneziu), acest studiu este inovator deoarece evaluează un tipar alimentar dincolo de nutrienți și alimente specifice și arată că gradul de procesare al alimentelor poate avea relevanță pentru sănătatea somnului.

 » Citește continuarea pe pagina autorului

Related posts

MAE, atenționare de călătorie pentru Franța. Perturbări ale traficului aerian la plecările şi sosirile de pe aeroporturile Charles de Gaulle şi Orly din Paris

Redacția

Cum vede PSD ideea comasării localelor cu primul tur al prezidențialelor

Redacția

Maternitatea Bucur, închisă din nou de joi pentru pacientele non-COVID, după doar 3 luni de funcţionare în regim mixt. Medic: Suntem consternaţi, trişti că nu putem să ne urmărim pacientele

Redacția
Încarcă...