News FM 89.1 Mhz Pașcani
ASCULTĂ LIVE
RCAST.NET
NewsPascani.com Pașcani, Târgu Frumos, Iași
Național

STUDIU: Reluarea de către catolici a obiceiului postului de carne în zilele de vineri ar contribui la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră

Catolicii ar putea contribui mai mult la reducerea emisiilor mondiale de gaze cu efect de seră dacă ar relua obiceiul de a nu consuma carne în zilele de vineri, arată un studiu publicat marţi de cercetătorii britanici, transmite AFP, preluată de Agerpres.

Cu peste un miliard de adepţi la nivel mondial, biserica catolică este „foarte bine plasată” pentru a contribui la lupta împotriva încălzirii climatice, estimează Shaun Larcom, cercetător în economie şi agricultură la Universitatea Cambridge şi coordonatorul studiului.

Echipa condusă de Shaun Larcom a evaluat impactul unui apel lansat în 2011 de Biserica Catolică din Anglia şi Ţara Galilor către fidelii săi, pentru ca aceştia să se abţină să mănânce carne în zilele de vineri.

Chiar dacă puţin peste un sfert dintre catolici au urmat acest apel, încetând sau reducând consumul de proteine animale în zilele de vineri, aceasta a permis evitarea emiterii a aproximativ 55.000 de tone de CO2 pe an, adică echivalentul emisiilor evitate dacă numărul persoanelor care zboară cu avionul în decurs de un an pe ruta Londra-New York s-ar reduce cu 82.000 de persoane.

  

„Dacă Papa ar reintroduce obligaţia de a nu consuma carne vinerea în întreaga lume,

 » Citește continuarea pe pagina autorului

Related posts

Români hăituiţi cu rottweileri în vămile din Slovenia: „Am fost ameninţaţi, îmbrânciţi, umiliţi ca-n codru de haiduci“

Redacția

Se închide Fabrica de bere Martens din Galaţi / Funcționa de 44 de ani și deținea brandurile Postăvaru și MaDonna / Muncitorii din departamentul de producție vor fi concediați

Redacția

România va primi 200 de refugiați sirieni. Proiect de hotărâre de guvern

Redacția
Încarcă...