News FM 89.1 Mhz Pașcani
ASCULTĂ LIVE
RCAST.NET
NewsPascani.com Pașcani, Târgu Frumos, Iași
Național

Consumul ridicat de alimente ultraprocesate este asociat cu accelerarea îmbătrânirii biologice

Un studiu realizat de Unitatea de Cercetare în Epidemiologie și Prevenție din cadrul I.R.C.C.S. Neuromed din Pozzilli, în colaborare cu Universitatea LUM din Casamassima, ambele din Italia, arată că un consum ridicat de alimente ultraprocesate este asociat cu accelerarea îmbătrânirii biologice, indiferent de calitatea nutrițională a dietei.

Rezultatele au fost publicate în prestigioasa revistă The American Journal of Clinical Nutrition.

Cercetătorii din Italia au analizat datele a peste 22 000 de participanți la studiul Moli-sani, una dintre cele mai mari cohorte de populație din Europa, și au utilizat peste treizeci de biomarkeri sanguini diferiți pentru a măsura vârsta biologică.

Spre deosebire de vârsta cronologică, care depinde exclusiv de data nașterii, vârsta biologică reflectă condițiile biologice ale corpului nostru, inclusiv organele, țesuturile și sistemele, și poate diferi de vârsta cronologică.

  

Cu ajutorul unui chestionar detaliat privind frecvența alimentelor, cercetătorii au putut estima consumul de alimente ultraprocesate al participanților, adică alimente care conțin în general diverși aditivi, cum ar fi coloranți, conservanți, antioxidanți, potențiatori de aromă și îndulcitori.

Alimente care conțin diverși aditivi

Alimentele ultraprocesate includ nu numai gustările ambalate sau băuturile zaharoase,

 » Citește continuarea pe pagina autorului

Related posts

Liga Campionilor: Adversarele pe care le vor întâlni Rapid și CSM București

Redacția

Universitatea Craiova a pierdut acasă meciul cu Sparta Praga, din Conference League. Golul victoriei cehilor, în minutul 89

Redacția

Londra suspendă negocierile comerciale cu Israelul

Redacția
Încarcă...