21092019Sat
Last updateSun, 22 Sep 2019 7pm



Ziarul de Iași: Mărirea salariilor medicilor închide primul spital ieșean? Deja nu se mai plătesc gărzile!

Spitalul Municipal de Urgenţă Paşcani se află la un pas de închidere, din cauza datoriilor. Un nou scandal a debutat în ultimele zile la cea mai mare unitate medicală din acest oraş, după ce deciziile luate în ultimul an de managerul dr. Costică Pânzaru au dus la îndatorarea spitalului cu aproximativ 20 de miliarde de lei. Multe facturi au depăşit termenele de plată, iar altele ajung aproape de limită, în timp ce conducerea se chinuie lună de lună să asigure măcar salariile personalului.

 

Exasperaţi de atitudinea managerului Costică Pânzaru, care pretinde că situaţia este sub control, dar şi speriaţi de faptul că spitalul ar putea fi curând închis pentru că nu mai există bani nici pentru cheltuielile de bază, membrii Consiliului de Administraţie s-au întrunit de două ori în decursul a câteva zile. În ultima întrevedere aceştia au decis să-i solicite primarului Dumitru Pantazi, cel care l-a numit pe manager în funcţie, demisia conducătorului.

Închiderea spitalului pare tot mai iminentă

„Situaţia este destul de neagră, doar managerul nu o vede aşa cum este. La ultimul consiliu de administraţie s-a hotărât solicitatea încetării mandatului managerului, pentru neîndeplinirea indicatorilor din contractual de management. Indicatorii spun să nu ai datorii, să nu duci unitatea în deficit financiar, lucru care, din păcate, în cazul Spitalului Paşcani, nu s-a întâmplat. Managerul are o cu totul altă viziune decât cei care se uită pe cifre şi văd datorii. I s-a cerut un plan de redresare, pe care să-l prezinte marţi membrilor Consiliului, înţeleg că a fost solicitat şi la o întrevedere cu primarul şi nu s-a dus. E o situaţie complicată şi neplăcută“, a precizat Iulian Cozianu, preşedintele Sanitas Iaşi. Pentru a nu se ajunge la închiderea spitalului, unde se tratează anual mii de persoane, sunt luate în calcul o serie de tăieri salariale, tăierea gărzilor medicilor, a orelor de weekend, dar şi diminunarea sporurilor sub nivelul minim prevăzut de lege.

Doar zvonul acestor directive încinge însă spiritele printre angajaţi, care ameninţă că nu vor mai munci în aceste condiţii. Situaţia riscă să pornească o grevă generală, întrucât, pentru prima dată, conform reprezentanţilor Sanitas, şi medicii şi-au arătat nemulţumirea faţă de actuala conducere şi sunt dispuşi să-şi sisteze activitatea. Asistenţii şi infirmierii din spital şi-au întrerupt deja munca pentru câteva zile, la începutul acestui an, după ce managerul le-a tăiat lefurile la jumătate.

 

Angajări de medici fără să ai bani

 

„Nemulţumirea apare din partea tuturor angajaţilor, pentru că au fost făcute nişte mişcări manageriale greşite care au dus spitalul în situaţia în care să nu pot fi acoperite nici cheltuielile de funcţionare. Au fost luni când nu-şi realizau indicatorii contractaţi cu Casa de Asigurări şi nu aveau nici bani de salarii. Nici luna trecută nu le-au dat la timp. Lucrurile s-au stricat complet în ultimul an, după ce au fost angajaţi 15 medici pentru care nu exista finanţare. Doctorii nu au nicio vină şi nimeni nu contestă necesitatea acestor angajări, dar s-a ajuns ca toţi banii pentru restul cheltuielilor să se ducă în salarii şi să nu mai fie bani de nimic altceva“, explică preşedintele Sanitas Iaşi.

 Deşi unitatea pe care o conduce se află în colaps financiar, managerul nu pare să fie de părere că alte angajări ar putea să înrăutăţească situaţia, astfel că, în luna iulie, patru posturi de asistent medical şef au fost scoase la concurs la spital. Printre greşelile care i se impută lui Costică Pânzaru se numără şi faptul că nu a făcut la timp demersurile necesare pentru a creşte de la IV la III gradul spitalului, lucru care i-ar fi adus mai mulţi bani de la Casa de Asigurări de Sănătate. Pentru a înţelege mai bine cum s-a ajuns la situaţia actuală, membrii Consiliului de Administraţii şi cei ai Sanitas i-au cerut managerului un raport al activităţii financiare. „S-a cerut un audit pentru a se vedea exact financiar de unde s-a plecat şi unde s-a ajuns. Oamenii au spus că dacă lucrurile s-au întâmplat astfel fără voia managerului, adică au crescut preţurile, nu au avut bani şi s-a creat situaţia asta, să i se spele obrazul, dacă nu să spună tuturor angajaţilor din spital şi păşcănenilor că a făcut nişte paşi greşiţi în actul managerial. Vom vedea ce hotărâre va lua şi primatul când se va întoarce din concediu. E de neînţeles cum de la un milion de euro bani în cont la finalul anului 2017 să ai datorii neplătite de 20 de miliarde“, a adăugat Iulian Cozianu.

 Managerul spitalului nu vorbeşte: „E sărbătoare“

  Cei din spital cred că lucrurile ar mai putea fi salvate sub o nouă conducere, însă păcatele acutalului manager vor fi resimţite o perioadă îndelungată, până toate datoriile vor fi achitate. Dacă situaţia va continua să se deterioreze, mii de pacienţi din Paşcani şi împrejurimi vor avea de suferit. În 2018, doar în ambulatoriu au fost trataţi 70.844 de bolnavi, în timp ce în urgenţă au fost îngrijiţi 26.304. Contactat pentru a oferi un punct de vedere, managerul Costică Pânzaru ne-a transmis că este sărbătoare şi că are zi liberă.

 Managerul Costică Pînzaru, despre care „Ziarul de Iaşi“ a scris recent că era campionul pe judeţ al medicilor ce obţin bani grei din gărzi, a fost acum nevoit să sisteze plata gărzilor. Mai grav este că spitalul nu mai are deloc bani pentru plăţi curente, de funcţionare

Loading...

Comments   

 
Radu ll
+10 # RE: Ziarul de Iași: Mărirea salariilor medicilor închide primul spital ieșean? Deja nu se mai plătesc gărzile!Radu ll 2019-08-16 09:09
Nu cunosc cui se subordoneaza un spital,dar din articol reiese ca se asteapta ca"primatul"bin e scris din greseala,sa vina din concediu.Conclu zia mult laudatulPanzaru ,este vinovat,dar si cei ce sunt in CA(ca si la RAGCL de altfel),primari a cu primatele din incinta care nici usturoi n-au mancat nici gura nu le pute.Dar cei mai vinovati suntem noi ,cetatenii ce platim taxe ,impozite,CAS si indraznim sa ne imbolnavim ,si mai ales mare indrazneala de a veni la medic.
Reply | Reply with quote | Quote | Report to administrator
 
 
diacobzaru
+18 # Disperarediacobzaru 2019-08-16 10:28
Da managerul a făcut angajare pe bani grei ce au intrat în buzunar ul propriu la toate nulitățile iar când ajunge omul la spital e tratat că un cerșetor.Oare nu din banii noștri se plătesc contributii?
Reply | Reply with quote | Quote | Report to administrator
 
 
...
+10 # RE: Ziarul de Iași: Mărirea salariilor medicilor închide primul spital ieșean? Deja nu se mai plătesc gărzile!... 2019-08-16 11:28
Salariile tuturor bugetarilor trebuie sustinut de bugetul de stat nu de bugetul local
Reply | Reply with quote | Quote | Report to administrator
 
 
Angajat
+16 # RegiiAngajat 2019-08-16 13:58
De ce nu comentează nimeni din spital? Cand au iesit asistentele in stradă au fost umilite de conducere ca sunt un nimic si numai "regii" contează. Cand regilor li s-au tăiat din bani au fost nemulțumiți si abia acum se iau masuri? Stiti ca am fost numite jeguri si limbrici de către medici pentru faptul că ne-am cerut drepturile? Primarul mâna în mână cu managerul dau din coate că totul este bine si abia acum este rău? Unde sunt banii cu care se lăudau că sunt in decembrie? Să fie trasi la raspundere. Pe manager ca umblă beat si urlă la asistente că este spitalul lui cine il trage la răspundere?
Reply | Reply with quote | Quote | Report to administrator
 
 
maca maca
+11 # Regele regilormaca maca 2019-08-16 15:06
Solutii de salvare sunt, dar Panzaru, primo, nu le va accepta, iar, secundo, nu ar fi niciodata in stare sa le puna in practica. Pentru ca ii vor ruina intregul lui proiect de o viata.

Nu stiu datele contabile şi evolutia incasarilor, a costurilor şi cheltuielilor din spital, dar ce a transpirat in presa este de ajuns ca sa contureze dimensiunea dezastrului. Ce as face eu? In ordine, cam urmatoarele:
1. Reducerea salariului managerului la o valoare decenta.
2. Reducerea sporurilor la minimul legal
3. Reducerea tipului de gărzi şi a numărului acestora la minimul legal
4. Reducerea platii garzilor la minimul legal
5. Reducerea numarului şi a orelor din contractelor cu medicii şi personalul din afara spitalului
6. Pensionarea tuturor angajatilor care indeplinesc conditiile minimale de varsta. Pe locurile astfel eliberate as transfera personal (infirmiere, asistente etc) de la alte compartimente, mai bine po[censored]te cu personal. In cazul medicilor unici pe specailiazrea respectiva, in locul celor pensionati as incheia contracte de prestari servicii pe numar de cazuri cu medici din afara (de ex. de la spitalele din Iasi şi de la Roman)

Daca dupa luarea acestor masuri as constata ca banii tot nu ajung, as incepe reducerea salariilor, in maniera cea mai decenta pe care mi-o pot acum imagina. As micsora uniform, cu acelasi procent, valorile care depasesc salariul minim brut pe economie. Sa il rotunjim la 2000 de lei. Sa zicem ca reducerea necesara care rezulta din calcule este de 20% din ce depaseste 2000. Daca o infirmiera castiga 3500 de lei brut, noul ei salariu va fi 2000 + 1500x0,8 = 3200 lei brut. Daca o asistenta castiga 8000 brut, noul ei salariu va fi 2000 + 6000x0,8 = 6800 lei brut. Daca un medic castiga 20000 brut, noul lui salariu va fi 2000 +18000x0,8 = 16400 lei brut.

Stiu ca lucrul acesta il doare pe dr. Panzaru, dar fara reducerea numarului de posturi din organigrama şi a cheltuileilor pe post, mai ales acolo unde acestea sunt extrem de mari (adica la medici), pur şi simplu nu exista nici o sansa de a salva Spitalul. Şi daca dezmatul salarial va continua, in maxim doi-trei ani Spitalului municipal va ajunge sa aiba soarta RAGCL ori in cel mai bun caz a PSA. Adica in cel mai bun caz va ajunge un fel de sectie exterioara a vreunui mare spital iesean.
Reply | Reply with quote | Quote | Report to administrator
 
 
caca maca
+6 # RE: Regele regilorcaca maca 2019-08-16 17:20
1. salariul managerului nu e asa de mare raportat la salariul unui medic, sau a sefilor de sectii. Nu salariul managerului e problema si nici nu se va face mare economie cu el . Salariile pot fi consultate pe site ul spitalului. Sa nu cadem in capcana de a ne lega de salariul Managerului pentru ca nu e foarte mare repet.

2. sporurile sunt deja la minimul legal. Lumea face confuzie cand aude cuvantul SPOR cu vreo plata din aia de ochi frumosi. SPORURILE au o justificare: conditii periculoase de ex, munca cu agenti patogeni ex laborator, munca in conditii DEOSEBITE ex morga, paleatie, etc. Sporurile respective nu sunt sti[censored]te de lege ca un ciubuc pentru angajati.

3. numarul de garzi si tipul acestora nu se poate reduce fara a afecta functionarea intregului spital. De ex s-au redus recent nr garzilor prin renuntarea la garda de pe laboratorul de analize si de pe sectia ATI. Cum desfasori activitate in urgenta fara analizele de laborator? Cum faci o operatie fara aceleasi analize, sau fara medic anestezist? Nici aici nu e o solutie. Poti sa te misti pe strada fara doua picioare?

4. Cine e dispus sa lucreze peste program , in garda platit cu putin peste norma normala? De ce sa vina x sau y la craciun sau la pasti pentru 100 de roni in plus in conditiile in care o garda iti afecteaza sanatatea la propriu ? Doar cine nu stie ce inseamna o noapte pierduta si muncita poate spune ca plata unei garzi e nejustificata. DVS oricare dintre voi, ati petrece nopti departe de familie pentru 2 bani in plus la salar? Sa nu fim ipocriti.

5. Aici cam ai dreptate. Desi e lipsa majora de personal pe sectii. Sunt sectii unde ramane o singura asistenta si infirmiera la toata sectia. Aici e politica defectuasa de angajari pusa in practica de manager.

6. Si aici ai dreptate cumva. Sunt medici pensionari care efectiv nu isi justifica prezenta in conditiile in care pe langa ei sunt alti medici tineri care fac treaba. Vezi sectia interne.

Problema reala a spitalului pe care nimeni nu vrea sa o spuna deschis e angajarea medicilor din ultima jumatate de an. Bugetul de salarii al medicilor a dat peste cap toata balanta de cheltuieli a spitalului.
Solutia propusa de scadere cu procent fix raportat la salar e si buna e si nebuna. E moral sa scazi salarul mic al unuia deoarece medicul ridica salar de sute de milioane?
Ce vina are ala mic vai de capul lui ca Managerul avea fumuri de glorie si a adus in ultimele 6 luni aprox 15 medici desi nu avea finantare???
Cine plateste pentru deciziile proaste ale managerului? Tot cei cu salarii mici?
Reply | Reply with quote | Quote | Report to administrator
 
 
alt angajat
+6 # RE: Regele regiloralt angajat 2019-08-16 17:31
Cam asa e. Treaba e nasoala si solutii nu sunt. Oricum actionezi strici intr-o parte. Nu poti taia garzi ca pierzi gradul spitalului, nu poti reduce salarii ca nu e legal, etc.
Totul din vina betivului.
Reply | Reply with quote | Quote | Report to administrator
 
 
A SLATINARU
+2 # Nu poți tăia salariiA SLATINARU 2019-08-16 17:03
Conform legii, salariile au fost crescute in sistemul bugetar! Nu poate tăia din salarii! Gărzile sunt plătite conform legislației în vigoare! Trebuiesc alte măsuri!
Reply | Reply with quote | Quote | Report to administrator
 
 
maca maca
+2 # RE: Ziarul de Iași: Mărirea salariilor medicilor închide primul spital ieșean? Deja nu se mai plătesc gărzile!maca maca 2019-08-16 22:08
Quoting caca maca:
...

Nu am vrut sa spun ca salariul managerului este mare pana la cer. Ci doar ca, din spirit de solidaritate, face bine organizatiei şi spiritului de echipa ca primul caruia i se taie salariul sa fie managerul. Sfant ori rege sa fie, şi nevoia de taieri salariale este semn ca undeva el, ca manager, a gresit.
2. Chiar daca sporurile şi slariile de baza ajung la minimul legal, daca banii aflati la dispozitie pentru plata salariilor sunt prea putini sa acopere costurile, povestea asta cu salariile şi sporurile la minimul legal este doar un slogan. Tai pana te incadrezi in banii pe care ii ai.
3+4 Daca unele dintre garzi sunt atat de importante încat nu se poate renunta la ele, atunci sa ramana. Iar ca sa ramana şi sa incurajezi oamenii sa faca garzi, atunci trebuie sa le platesti decent. Asta inseamna ca trebuie sa schimbi raporturile salariale: platesti garzile bine, chiar decent, ca sa iti vina oamenii. Asta insa te obliga sa reduci salariile de baza ceva mai mult.
5+6. Intodeauna am fost de parere ca oamenii trebuie zdruncinati cat mai putin in astfel de situatii. De asta calea naturala (sistarea contractelor de prestari servicii, pensionarile, plecarile voluntare şi altele) sunt intotdeauna preferabile altor modalitati. Şi tocmai din acest motiv am propus acel mecanism de reduceri salariale: pentru a-i face sa sufere cat mai putin pe cei mici şi neputinciosi. Mai citeste odata, cu mai multa atentie, mecanismul finaciar propus de mine şi ai sa intelegi felul cum gandesc lucrurile acestea: protejeaza-i maxim pe mici şi neputinciosi, ca aia puternici sunt in stare sa se protejeze singuri.
In concluzie, solutii (e drept, dure, chiar chirugicale) de salvare a Spitalului exista. Important este sa fie cine sa le gandeasca pe indelete şi sa estimeze consecintele fiecarei masuri şi, mai ales, sa aiba cine le pune in aplicare. Asta inseamna autonomie manageriala şi lipsa implicarii politicului. Din cate stiu eu, la ora asta în Spitalul Mun. Pascani nu este de nici unele…
Reply | Reply with quote | Quote | Report to administrator
 
 
caca maca
+3 # RE: Ziarul de Iași: Mărirea salariilor medicilor închide primul spital ieșean? Deja nu se mai plătesc gărzile!caca maca 2019-08-16 23:17
Nu era o critica raspunsul meu. Ideile tale sunt ok, in lipsa de altceva mai bun si sunt masuri de bun simt. Problema care se pune e, cu economiile alea reducand din salariul tuturor dupa schema propusa de tine, crezi ca se fac suficiente economii ca sa acopere arieratele?
Eu ma tem ca balanta e prea dezechilibrata de salariul medicilor per total ca sa o mai echilibrezi prin economii asa de palide. Parerea mea. Si daca nu rezolvi situatia cu scaderea salariilor astfel, ce masuri mai iei in continuare? Mai scazi si mai mult? Pentru ca tare ma tem ca nu e suficient si explic si de ce. Spitalul e ca o ferma. Daca produci ai bani. Daca nu produci nu ai bani. Ori sunt medici care efectiv nu presteaza din ce a mai trnspirat prin presa. Plus de asta, daca produceai per ansamblu medicii, nu se ajungea aici, logic nu?

Vin acum si iau un set de masuri ca sa ma redresez. Plec de la premiza ca masurile sunt temporare pana la redresare dupa care revenim la normal. Dar cum revin la normal (pe productie adica, metaforic vorbind), daca aceeasi medici "presteaza" la fel cum "prestau inainte" . De unde sa vina plusul acela are sa duca balanta pe plus????

Masurile astea sunt frectie la picior de lemn, publicul nu stie ce lipsuri sunt la spital. Stiti de ex ca nu sunt bani de seringi?
Stiti ca nu se elibereaza bilete de trimitere ca nu sunt cele necesare pentru analize?
Privind toate astea, ma intreb obiectiv, cat poti sa acoperi taind din salariile oamenilor?

Repet, mesajul meu nu e o critica, ba din contra chiar spun ca masurile propuse mai sus sunt singurele de bun simt pe care le-am auzit de ceva vreme incoace.
Reply | Reply with quote | Quote | Report to administrator
 
 
md
-6 # Parerea meamd 2019-08-17 03:13
Nu salariile celor 15 medici au saracit spitalul. Ci cresterile salariale ale intreg personalului. Daca datoriile de 20 de miliarde au la baza salariile date in plus celor 15 medici, cam cat ar trebui sa castige acestia pe luna incat sa faca asa o gaura in buget? Calculati si vedeti ca da cu virgula. Nu cautarea vinovatilor va fi rezolvarea. Ci cautarea solutiilor. Solutii viabile, nu de genul celor in care li se cere medicilor sa faca garda fara laborator si imagistica. Sa intre in operatie aproape "in orb", evident pe raspunderea lor. Pur si simplu sa-si dea cu parerea, bazandu-se doar pe semnele clinice, si sa se roage ca au luat decizia corecta. Cine ar accepta asa ceva? Ce pacient si-ar dori asa ceva??!!
Reply | Reply with quote | Quote | Report to administrator
 
 
maca maca
-5 # RE: Ziarul de Iași: Mărirea salariilor medicilor închide primul spital ieșean? Deja nu se mai plătesc gărzile!maca maca 2019-08-17 09:31
Quoting md:
Daca datoriile de 20 de miliarde au la baza salariile date in plus celor 15 medici, cam cat ar trebui sa castige acestia pe luna incat sa faca asa o gaura in buget?

Nu m-am uitat pana in dimineata asta pe lista salariilor nete publicate pe site la Spitalul. Ce am vazut acolo m-a lamurit şi mai bine. Salariile nete ale medicilor sunt cam intre 10000 şi 20000 de mii de lei lunar. Cele mai multe in jur de 14-15000. Sa luam o medie de 14000. La 14000 de lei salariu net se platesc taxe şi impozite de cam 10000 de lei. Asta inseamna un cost salarial lunar mediu pe fiecare medic de vreo 24000 de lei. La 15 noi medici se aduna aprox. 360000 de lei lunar, ceea ce anual se duce spre 4 milioane şi jumatate RON. Pe langa medici s-au angajat in ultimii doi ani şi asistente, infirmiere, personal auxiliar. La normativele privind numarul de asistente, infirmiere, brancardieri necesari nu ma pricep şi nu ma pronunt daca erau ori nu necesare aceste angajari. Dar daca s-au angajat mai multi decat era strict şi minim necesar, cine a decis asta a gresit. Altceva mi-a atras atentia mai tare: personalul auxiliar este extrem, extrem de numeros. Vad zeci de posturi de diversi muncitori care presteaza servicii care, daca ar fi externalizate, ar costa Spitalul semnificativ mai putin. Dintr-o simpla privire doar pe listele personalului angajat şi al salariilor acestora, cred ca, pe langa cei 15 doctori care consuma aproape 4,5 milioane de lei suplimentari anual, şi din angajarile suplimentare pe diverse posturi realizate in ultimii unu-doi ani se risipesc alti 2, poate chiar 3 milioane de lei anual. Cum ziceam, nu dau Spitalului Pascani nici o sansa sa reziste DUPĂ 2020 in actuala structura de personal şi cu actualele salarii. Ba chiar cred ca va trebui sa taie peste tot: şi din personal, şi din salarii.
Reply | Reply with quote | Quote | Report to administrator
 
 
maca caca
+4 # RE: Ziarul de Iași: Mărirea salariilor medicilor închide primul spital ieșean? Deja nu se mai plătesc gărzile!maca caca 2019-08-17 11:28
Cum spunea cineva mai sus , cică nu crede că salarul celor 15 medici angajați în plus sărăcește unitatea. Pai coane, pe langa aia 15 li s-a mărit salarul extraordinar și celor 45 sau 50 care erau înainte nu? Uite că a făcut comentatorul de mai sus un calcul cat de cat realist.
Sunt vreo 7 sau 8 chirurgi. Își justifică toți salariul ? Ce naiba , la Pașcani se operează în draci dacă sunt atâția nu?
La personalul auxiliar și muncitori nu ai ce economii să faci că aia au salar mic comparat cu medicii.
Văd că e o negare absolută în privința cauzei care a dus la această situație. Salariul medicilor e cauza principala !! Oricum și orice spuneți , nu se pot susține aceste salarii. Asta e clar că lumina zilei. Salar 200 mil lei vechi net, adică în mână. In ce tara trăiți domnilor? In Romania nu? Pai oricâte economii faci , orice măsuri iei banii ăștia trebuie dați luna de luna.
Reply | Reply with quote | Quote | Report to administrator
 
 
iluce
+6 # RE: Ziarul de Iași: Mărirea salariilor medicilor închide primul spital ieșean? Deja nu se mai plătesc gărzile!iluce 2019-08-17 16:39
situatia se datoreaza politicilor din ultimii ani cand s-a pus accentul(electo ral ) pe marimea salariilor bugetarilor.De la pensii speciale la salariilnu ar fi fost o problema.e functionarilor publici sau alte diverse categorii platite din bani publici,toate fac ca presiunea pe cheltuielile institutiilor sa genereze falimente in lant..Cum s-au marit salariile hop si afluenta mare de medici in spitale.Chiar daca putem vb de legea cererii si a ofertei ,daca finantarea s-ar fi facut doar din veniturile nebugetare nu ar fi fost o problema ..dar avand in vedere ca de 30 de ani ne imprumutam doar pentru salariile din sectorul public-e o mare problema.
Pe plan local?prea putine solutii sunt la indemana.
Reply | Reply with quote | Quote | Report to administrator
 
 
Bobo
+3 # He heBobo 2019-08-17 21:21
Acuma sa i luati la rost pe Olguta Vasilescu su pe Dragnea ca au facut o lege a salarizarii nesustenabila. V au marit salariile dar tot spagi vreti in continuare. Altii lucreazacpe minimul pe economie iar voi in spitale aveti salarii de nababi. Nu v ar fi rusine mefici, asustente si infirmiere...ta iat la jumate salariile si daca nu va convine plecati in pana mea din sistem sau afara din tara cu voi, spagarilor.
Reply | Reply with quote | Quote | Report to administrator
 
 
maca maca
+4 # RE: He hemaca maca 2019-08-18 10:19
Quoting Bobo:
Acuma sa i luati la rost pe Olguta Vasilescu su pe Dragnea ca au facut o lege a salarizarii nesustenabila.

E drept ca in sistemul medical s-a cam sarit calul cu salariile. Dar ce a dus si va duce Spitalul Pascani la pierzanie sunt in primul rand aroganta si dorinta de marire nemasurate. Cand serviciile medicale prestate si contravaloarea lor in bani nu cresc proportional cu cresterea cheltuielilor de personal, la ce te poti astepta?
Reply | Reply with quote | Quote | Report to administrator
 
 
Catavencu
+2 # Ce contează?Catavencu 2019-08-18 12:45
Aveți catedrala...ce va mai trebuie spital?
Știți citi bani a băgat primaria în acele ziduri reci?
Reply | Reply with quote | Quote | Report to administrator
 
 
Lol
+7 # LolLol 2019-08-18 16:41
Morții ma tii de Pantazi. Cu asta am zis TOT.
Handicapatul asta închide tot orașul . Nu se poate asa ceva. Nu pot crede asa ceva . Marlanule. Trezeste te boule ce esti de primar de ratat. Un imbecil si incult fara un orizont.
Cum poti fi primar ???? Tu habar nu ai decat de zootehnie.
Dacă ai avea un pic de decență ai pleca boule. Nu stiu ce mai vrei. Bani ai ,iesi in m tii matii din primărie ca esti un impediment al dezolvarii. Esti un ghinpe a societății. Chiar trebuie să îți deseneze cineva ??? Asa prost esti???
Reply | Reply with quote | Quote | Report to administrator
 

Add comment

Comentariile care conțin obscenități, atacuri la persoană sau mesaje nepotrivite nu vor fi publicate. În cazul în care unele comentarii injurioase trec de filtrul automat vă rugăm să raportați comentariul prin butonul de sub acesta.

Casino gbetting.co.uk/casino reviews and sign up bonuses.